ROZWIJANIE CZYTELNICTWA W KLASACH IV – VI
W ROKU SZKOLNYM 2015/16
L.p. | Zadanie | Forma realizacji | Termin | Efekty |
1. | Czytające przerwy |
Czytanie wybranej książki przez uczniów lub osoby dorosłe.(2 razy w tygodniu – środa, czwartek) Indywidualne czytanie książek lub czasopism.(pozostałe dni) |
Cały rok (przerwa po 3 lekcji ) |
- poprawa techniki czytania, - rozwijanie wyobraźni, - zainteresowanie czytelnictwem, - wzbogacanie słownictwa, - zwiększenie poczucia własnej wartości, - wyciszenie |
2. | Prezentacja ciekawej książki. |
Prezentowanie wybranej książki przez uczniów. Wykonanie plakatów promujących wybraną książkę. |
Cały rok (raz w miesiącu) |
- zwiększenie poczucia własnej wartości, - wzbogacanie słownictwa, - rozwijanie wyobraźni |
3. | Czytanie przedszkolakom. | Czytanie przedszkolakom wybranych utworów przez uczniów klas IV – VI. |
październik/ listopad marzec/kwiecień |
- zwiększenie poczucia własnej wartości, - udoskonalanie techniki czytania, - wzbogacanie słownictwa, - integracja z przedszkolakami |
4. | Kącik czytelniczy. | Przygotowanie i udostępnienie miejsca z książkami i czasopismami na korytarzu szkolnym. | cały rok |
- zainteresowanie czytelnictwem, - poprawa techniki czytania, - wyciszenie, |
5. | „Uwolnić książki.” | Uczniowie przynoszą swoje książki do kącika czytelniczego. | cały rok |
- wzbogacanie kącika czytelniczego, - umiejętność dzielenia się |