Artykuły

Sylwester Byzdra
Odsłony: 3033

W dniach 25-26 maja odbyła się wycieczka klas 4,5,6 do Ojcowskiego Parku Narodowego i jego okolic. Od samego początku pogoda nam nie dopisywała, było mokro i zimno.

Z parkingu obok szkoły wyjechaliśmy ok. godz. 7.30. Cała podróż trwała ponad 5 godzin. Najpierw zwiedziliśmy wspaniałe Skały Kroczyckie i Rzędkowickie o różnorodnych kształtach.

Wszyscy robili pamiątkowe zdjęcia, a następnie pojechaliśmy autokarem do zamku w Ogrodzieńcu, który był własnością króla Kazimierza Wielkiego. Jego mury zbudowane były ze skał. Kolejnym przystankiem naszej wycieczki był Park Miniatur, w którym podziwialiśmy makiety kilku zamków. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć udaliśmy do ośrodka wypoczynkowego w Złotym Potoku, tam zjedliśmy obiadokolację i mieliśmy nocleg. Noc minęła wszystkim bardzo szybko.

Następnego dnia odwiedziliśmy zamek w Pieskowej Skale, a potem wybraliśmy się na pieszą wycieczkę do Jaskini Łokietka. Szliśmy tam przez ciekawie ukształtowany przez przyrodę Ojcowski Park Narodowy. Brama do groty była w kształcie pajęczyny. Temperatura wewnątrz wynosiła ok. 7 stopni, więc było bardzo zimno. Poszczególne części jaskini miały nazwy pomieszczeń np. kuchnia, sypialnia. Stamtąd poszliśmy na obiad, po którym czekała nas podróż powrotna do domu. Cali przemoczeni, ale szczęśliwi dojechaliśmy na parking szkolny ok. godz. 20.00

Pomimo brzydkiej pogody wycieczka bardzo nam się podobała, ponieważ spędziliśmy ją w gronie przyjaciół i pokazała nam uroki polskiej przyrody i historii.