W POSZUKIWANIU WIOSNY

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

007 

Uczniowie klasy I w miesiącu marcu pracowali nad projektem edukacyjnym pt. „W poszukiwaniu wiosny”.

Głównym założeniem projektu było rozwijanie umiejętności wnioskowania i myślenia logicznego u uczniów klasy I.

Cele projektu:

1) Zwiększenie świadomości przyrodniczej uczniów klasy I.

2) Zdobywanie i doskonalenie umiejętności obserwowania i analizowania zjawisk przyrodniczych.

3) Wdrażanie do samodzielnego przeprowadzania obserwacji i doświadczeń.

4) Kształtowanie twórczej ekspresji opartej o różne środki wyrazu.                                                                  

Praca nad projektem rozpoczęła się od posadzenia i hodowli nowalijek, które każde dziecko pielęgnowało przez trzy tygodnie. Następnie przez pięć dni uczniowie obserwowali marcową pogodę, a swoje spostrzeżenia notowali w specjalnie przygotowanym kalendarzu pogody.

Nie mogąc się doczekać wiosny uczniowie wyruszyli na wycieczkę w poszukiwaniu jej zwiastunów. Na zajęciach w terenie uczniowie zaobserwowali, kwitnące przebiśniegi i leszczynę, pączki kwiatowe forsycji, zielone gałęzie wierzby. Słychać było również śpiew ptaków.

Na zajęciach edukacyjnych poznali przysłowia związane z miesiącem marcem. Zwierzęta, które budzą się ze snu zimowego, ptaki przylatujące do Polski na wiosnę i pierwsze wiosenne kwiaty. Uczyli się piosenki pt. „Maszeruje wiosna”. Wykonali portret „Pani Wiosny”.

Poznali również piękny wiersz Władysława Broniewskiego pt. „Pierwiosnek”. Rysowali do treści wiersza ilustrację i uczyli się fragmentu na pamięć.

Na koniec projektu wykonali zdrowe kanapki z wyhodowanymi nowalijkami oraz uczestniczyli w zajęciach z programu „Ratujemy i uczymy ratować”.

Podsumowując nasze działania można wyciągnąć następujące wnioski. Wiosna kalendarzowa już przyszła. W przyrodzie również da się ją zaobserwować. A w pogodzie no cóż – zgodnie z przysłowiem „W marcu jak w garncu”.

Poniżej efekty pracy uczniów.