Uczniowie klasy I w miesiącu marcu pracowali nad projektem edukacyjnym pt. „W poszukiwaniu wiosny”.
Głównym założeniem projektu było rozwijanie umiejętności wnioskowania i myślenia logicznego u uczniów klasy I.
Cele projektu:
1) Zwiększenie świadomości przyrodniczej uczniów klasy I.
2) Zdobywanie i doskonalenie umiejętności obserwowania i analizowania zjawisk przyrodniczych.
3) Wdrażanie do samodzielnego przeprowadzania obserwacji i doświadczeń.
4) Kształtowanie twórczej ekspresji opartej o różne środki wyrazu.
Praca nad projektem rozpoczęła się od posadzenia i hodowli nowalijek, które każde dziecko pielęgnowało przez trzy tygodnie. Następnie przez pięć dni uczniowie obserwowali marcową pogodę, a swoje spostrzeżenia notowali w specjalnie przygotowanym kalendarzu pogody.
Nie mogąc się doczekać wiosny uczniowie wyruszyli na wycieczkę w poszukiwaniu jej zwiastunów. Na zajęciach w terenie uczniowie zaobserwowali, kwitnące przebiśniegi i leszczynę, pączki kwiatowe forsycji, zielone gałęzie wierzby. Słychać było również śpiew ptaków.
Na zajęciach edukacyjnych poznali przysłowia związane z miesiącem marcem. Zwierzęta, które budzą się ze snu zimowego, ptaki przylatujące do Polski na wiosnę i pierwsze wiosenne kwiaty. Uczyli się piosenki pt. „Maszeruje wiosna”. Wykonali portret „Pani Wiosny”.
Poznali również piękny wiersz Władysława Broniewskiego pt. „Pierwiosnek”. Rysowali do treści wiersza ilustrację i uczyli się fragmentu na pamięć.
Na koniec projektu wykonali zdrowe kanapki z wyhodowanymi nowalijkami oraz uczestniczyli w zajęciach z programu „Ratujemy i uczymy ratować”.
Podsumowując nasze działania można wyciągnąć następujące wnioski. Wiosna kalendarzowa już przyszła. W przyrodzie również da się ją zaobserwować. A w pogodzie no cóż – zgodnie z przysłowiem „W marcu jak w garncu”.
Poniżej efekty pracy uczniów.