ARCHIWUM

Sylwester Byzdra
Odsłony: 2339

   „Bez agresji i złości mamy więcej radości!”

W ostatnich tygodniach maja w klasach I, II i III został zrealizowany przez pedagoga szkolnego Projekt „Bez agresji i złości mamy więcej radości!” Celem projektu było uświadomienie uczniom, czym jest złość, agresja, a także zapoznanie uczniów z różnymi sposobami radzenia sobie w sytuacjach trudnych, ze złością, negatywnymi emocjami i sytuacjami.

Uczniowie klas młodszych uczyli się odróżniać dobre i złe emocje. Pracowali w parach i grupach. Uczestnicy zajęć wspólnie szukali dobrych sposobów na pozbycie się złości i negatywnych emocji. Ilustrowali swoje emocje za pomocą gestów i prac plastycznych. Uczniowie stworzyli klasowy kodeks przeciwko agresji i poradnik pozytywnego wyładowania złości.

Jednym ze sposobów pozbycia się złości była wspólna zabawa. Uczniowie ilustrowali swoją złość w nietypowy sposób. Każdy uczeń namalował na kolorowym baloniku symbol swojej złości. Z ciekawie ozdobionymi balonami uczestnicy zajęć podróżowali do Krainy Złości i Radości. W Krainie Złości uczniowie pozbywali się negatywnych emocji w kulturalny sposób, zaś w Krainie Radości okazywali sobie wiele sympatii i życzliwości.

Uczestnicy zajęć mieli okazję nauczyć się reagować w trudnych sytuacjach i dobrze się bawić. Wszyscy uczniowie pozytywnie ocenili zajęcia.

„Szkoła bez agresji”

Szkoła bez agresji” to tytuł autorskiego programu adresowanego do uczniów klas starszych. Cykl obejmuje 3 godziny lekcyjne. Jego celem jest zapoznanie uczniów ze zjawiskiem przemocy, agresji, sposobami radzenia sobie z nieprzyjemnymi sytuacjami i reagowania bez agresji.

Projekt „Szkoła bez agresji” został zrealizowany w klasach IV, V i VI. Uczniowie pracowali w parach i grupach. Pod okiem pedagoga szkolnego uczestnicy zajęć zapoznali się ze zjawiskiem przemocy i agresji, poznali motywy stosowania przemocy, uczyli się rozróżniać pozytywne i negatywne emocje, a także reagować w trudnych sytuacjach- bez agresji. Uczniowie biorący udział w zajęciach warsztatowych stworzyli klasowy kodeks przeciwko przemocy.

Przekazywanie uczniom wiedzy na temat agresji, wskazywanie pozytywnych zachowań, uczenie asertywności, przyczynia się w dużej mierze do ograniczenia zachowań niepożądanych.

Pedagog szkolny

Akademia Pozytywnej Profilaktyki

 

W maju gościliśmy w naszej szkole trenera Akademii Pozytywnej Profilaktyki. Pan Arkadiusz przeprowadził dla naszych uczniów zajęcia warsztatowe i wygłosił prelekcję dla rodziców i nauczycieli.

Uczniowie klas młodszych wzięli udział w zajęciach poświęconych wzmacnianiu poczucia własnej wartości. Uczestnicy zajęć pod czujnym okiem trenera poznawali sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych, ze stresem.

Zażywasz- przegrywasz-budowanie właściwej postawy substancji psychoaktywnych”, „Cyberprzemoc odbiera moc- kreowanie odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z mediów elektronicznych” – taka była tematyka spotkania z uczniami klas IV-VI.

Rodzice uczniów i nauczyciele naszej placówki mieli okazję wysłuchać ciekawej prelekcji na temat substancji psychoaktywnych i sposobów zapobiegania uzależnieniom.

Najskuteczniejszym sposobem zapobiegania wszelkim konfliktom, problemom rodzinie, uzależnieniom- zdaniem trenera- jest po prostu ROZMOWA, czyli codzienne spotkanie z bliskimi. W ten sposób budujemy relacje z dziećmi, kształtujemy w nich poczucie własnej wartości i akceptacji.

Brak czułości rodziców wobec dzieci, wrogość, nadmierny krytycyzm i wymagania, niekonsekwencja, brak dyscypliny i czasu dla dzieci- to jedne z przyczyn, dla których dzieci uciekają w uzależnienia, agresję i autoagresję.

 

A zatem, Drodzy Rodzice!

1.Budujmy relacje z naszymi dziećmi.

2. Zawsze nagradzajmy dzieci, pochwalmy je, doceńmy.

3. Nauczmy nasze dzieci mówić o emocjach, wyrażać je.

4. Okazujmy naszym dzieciom czułość i miłość.

5. Wymagajmy od dzieci przestrzegania ustalonych zasad.

6. Mniej krytykujmy nasze dzieci.

 

Pedagog szkolny

Kategoria: