ARCHIWUM

Sylwester Byzdra
Odsłony: 3949

W dniu 15.11.2013r. na godzinie wychowawczej uczniowie kl. IV – VI wypełniali kwestionariusze wielorakiej inteligencji. W skali od 0 do 5 próbowali ocenić stopień prawdziwości 28 stwierdzeń w odniesieniu do swojej osobowości. Wyniki poszczególnych zadań przenosili na koło wielorakiej inteligencji i kolorując pola o najwyższych wynikach otrzymali graficzny obraz rozkładu swoich typów inteligencji zgodnie z teorią HOWARDA GARDNERA.

 

Graficzny obraz rozkładu poszczególnych typów inteligencji u uczniów jest bardzo różnorodny.
W klasie IV większość uczniów posiada typ inteligencji kinestetycznej, interpersonalnej i muzycznej.
W klasie V połowa uczniów posiada inteligencję muzyczną. Pozostali matematyczno – logiczną, wizualno – przestrzenną, interpersonalną, kinestetyczną.
W klasie VI ponad połowa uczniów posiada typ inteligencji interpersonalnej i muzycznej, pozostałe typy rozkładają się różnie.
Analiza wyników tego testu stanowi materiał do doboru form i metod pracy z uczniami, tak aby mogli osiągać sukcesy szkolne na miarę swoich możliwości.

Kategoria: