Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

040

01.10. 2021 r. roku klasy VI, VII i VIII Szkoły Podstawowej w Klementowicach wraz z paniami nauczycielkami: Anną Tarkowską, Emilią Sikorą i Renatą Chołaj oraz mamą jednej uczennicy, panią Urszulą Kędziorą udały się na wycieczkę do Warszawy. Celem wyjazdu były: relaksujący spacer po Łazienkach Królewskich, lekcja narodowej historii podczas zwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego oraz kontakt ze sztuką, muzyką i kulturalne doznania w teatrze Buffo na musicalu, pt. ,,Metro”.

Wyjechaliśmy spod szkoły około 7.30. Po ponad 2 godzinach jazdy autokarem dotarliśmy na miejsce. W pierwszej kolejności odwiedziliśmy Łazienki Królewskie – ogród założony w XVIII wieku przez Stanisława Augusta Poniatowskiego. Przez pół godziny spacerowaliśmy po parku wśród drzew, krzewów i kwiatów, oglądając otaczające nas widoki, liczne rzeźby i podziwiając perły europejskiej architektury. Mogliśmy zobaczyć z bliska Pałac na Wyspie, jeden z najcenniejszych polskich zabytków w stylu klasycystycznym.

Następnie pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Placówka dokumentuje historię powstania warszawskiego. Prowadzi działalność naukowo-badawczą oraz edukacyjną poświęconą dziejom powstania, a także historii i działalności Polskiego Państwa Podziemnego. Ma stanowić hołd wobec tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę, pokazując następnym pokoleniom Polaków sens tamtych wydarzeń. Mieliśmy wystarczająco dużo czasu, aby pooglądać eksponaty i wysłuchać opowieści przewodnika. W muzeum obejrzeliśmy także film o okupowanej Warszawie – „Miasto ruin”.

Kolejnym punktem naszej wycieczki do Warszawy był teatr muzyczny Buffo. O godzinie 15.30 rozpoczęło się przedstawienie, pt. ,,Metro” - polski musical z muzyką Janusza Stokłosy, librettem Agaty Miklaszewskiej i Maryny Miklaszewskiej, wyreżyserowany przez Janusza Józefowicza. Musical opowiada o grupie młodych ludzi, artystów szukających szczęścia w życiu, marzeniach i miłości. Każdy z nich przywozi własną historię, marzenia, cel. Przyjeżdżają oni na casting do teatru, ale go nie przechodzą. Organizują więc własny musical na stacji metra. Po sukcesie podziemnego musicalu dostają propozycję angażu do teatru, który ich wcześniej odrzucił. Wówczas wśród młodych bohaterów pojawia się dylemat: czy wybrać pieniądze, czy realizować własne marzenia. Jest to także opowieść o miłości głównych bohaterów. Dużą rolę, oprócz muzyki, odgrywał tu również taniec i wspaniałe efekty świetlne. Występ trwał dwie godziny. Po spektaklu wyjechaliśmy do domu. W drodze powrotnej zajechaliśmy do restauracji McDonald’s, aby się posilić. Około godziny 20.30 dotarliśmy pod szkołę. Zmęczeni, ale pełni wielu wrażeń i zadowoleni rozjechaliśmy się do domów.

Była to bardzo ciekawa wycieczka, umożliwiła odpoczynek od codziennych zajęć i obowiązków, pozwoliła się zrelaksować. Kontakt z przyrodą, sztuką, kulturą, muzyką i lekcja prawdziwej historii dostarczyły nam wielu przeżyć. Cieszę się, że mogłam być w słynnym warszawskim teatrze. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś wybierzemy się na wycieczkę do stolicy i zobaczymy inne ciekawe jej miejsca.