[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but /2016_2017/baltow is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

Wycieczka uczniów z klas I-III do JuraParku w Bałtowie.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dnia 17 maja 2017r. uczniowie z klas I-III pojechali na wycieczkę do JuraParku w Bałtowie. Naszą przygodę z dinozaurami rozpoczęliśmy od kina emocji Cinema 5D, w którym oprócz trójwymiarowego obrazu mogliśmy doznawać, także innych wrażeń zmysłowych: dźwiękowych, ruchowych, dotykowych, a nawet zapachowych. Te efekty pozwoliły wszystkim przemienić się w aktywnych uczestników scen rozgrywających się na ekranie. Po pełnym emocji seansie zwiedzaliśmy Zwierzyniec Bałtowski.  Przez Zwierzyniec Górny podróżowaliśmy amerykańskim schoolbusem. Mogliśmy podziwiać: wielbłądy, lamy, bydło zebu (tzw. „święte krowy”), australijskie emu, azjatyckie antylopy nilgau i wiele innych gatunków, a słuchając opowieści przewodnika, dowiedzieliśmy się wiele o zwyczajach zwierząt. Spacerując „dolną częścią” bałtowskiego Zwierzyńca, spotkaliśmy się z różnobarwnym światem ptaków oraz licznymi ssakami, wśród których uwagę dzieci przykuły kuce, osły i zabawne małpki makaki.

W JuraParku obejrzeliśmy również dzieje Polski w miniaturze. Na wystawie mogliśmy podziwiać kilkadziesiąt miniatur zamków i pałaców. Modele reprezentowały najciekawsze zabytki architektoniczne powstałe w różnych okresach historycznych (od średniowiecza po wiek XIX), a leżące obecnie na terenie Polski.

Po tak ogromnej dawce wrażeń udaliśmy się na obiad. Posileni rozpoczęliśmy zwiedzanie JuraParku. Była to ścieżka dydaktyczne, która stanowi główną atrakcję. Mieliśmy możliwość odbycia wędrówki przez erę mezozoiczną, czyli erę dinozaurów.

Następnie pani przewodnik zaprowadziła nas do Muzeum Jurajskiego, w którym mogliśmy zobaczyć m.in. skamieniałości liliowców, jeżowców, koralowców, ramienionogów, ślimaków, małżów, głowonogów i ryb pochodzące ze słynnych stanowisk paleontologicznych.

Zwiedzanie zakończyli w Prehistorycznym Oceanarium. Miejsce to umożliwiło nam przeniesienie się w świat podwodnego życia ogromnych gadów. Mogliśmy stanąć „oko w oko” z gatunkami, które żyły na Ziemi tysiące lat temu.

Na zakończenie dzieci mogły świetnie się bawić w Parku Rozrywki oraz kupić pamiątki.

Wycieczka na pewno długo pozostanie w pamięci nas wszystkich, a zdobyta wiedza będzie bezcennym trofeum, bo jak wszyscy wiemy podróże kształcą.